De Dobbelsteen

Het forum van Spellenspeciaalzaak De Dobbelsteen
It is currently Wed Sep 08, 2010 5:56 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Tilburg/ 's Hertogenbosch Flames of War
PostPosted: Fri Jul 30, 2010 2:49 pm 
 Profile

jo, iedereen

Ik heb wat vragen voor iedereen, ik zit hier op vakantie achter de laptop en vroeg me af tijdens het schilderen van deze kleine mannekes, wie er nou echt het FOW spelen. Ik zelf ben bezig met een Britse Rifle company en heb genoeg voor een 1000 pts. leger (misschien al bijna 1500 pts..

Nu de vragen.
-Wie spelen er allemaal (meer het aantal dan de mensen) van beide dobbelsteen's?
-Welke periode spelen jullie? Ik zelf speel late.
-Zijn er mensen bereid om met late te beginnen als we een campain gaan spelen? heb een leuk idee van een game club hieruit zweden ik zal een link er bij zetten van de regels enz. http://www.wizard-games.com/download/FoW_Tale_v1.1.pdf.
er staat dat het voor midwar is maar ik zal het even vragen nog of het je ook kan spelen met late en anders hebben we dan alleen nog een kaart nodig.

MvG, rebelattack(Freek van der Weel)

Post subject: Re: Tilburg/ 's Hertogenbosch Flames of War
PostPosted: Fri Jul 30, 2010 2:59 pm 
 WWW  Profile

Thijs Verstraaten Den Bosch, kan ook in Tilburg spelen:

- brit rifle company LW hells highway
- brit armoured company LW hells highway
- brit armoured recce company LW hells highway

- german fallschirmjaeger kompanie LW fortress europe
- german panzer kompanie (stugs of panthers) LW fortress europe

Dit allemaal geschilderd en heb nog t een en ander aan terrein

Groeten Thijs

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 3:20 pm 
 Profile

oke fijn iemand die reageert ik weet zoiezo dat roman en nog twee mensen ook fortress europe spelen allemaal duitsers en op de demo voor de vakantie gingen er ook wat mensen beginnen alleen die zie ik nooit op de warhammerdag in Tilburg.
Ik zou ook best een keer naar Den Bosch wille komen maar dan moeten we iets afspreken.
Ik hoop dat ik wat meer mensen leer kennen op de demo dag 4 september in Tilburg.
Oja en wat vind je van het andere idee

MVG, Freek

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 3:27 pm 
 WWW  Profile

Ik heb t eerlijk gezegd niet bekeken ;) maar we zijn op dit moment met 5 spelers bezig aan de firestorm marketgarden campaign, wat wel erg leuk is ;) je kiunt daar ook altijd een keertje meedoen ;) de campaign duurt zeker nog een week of 6....
Ik kan weleens naar tilburg komen aangezien me vriendin in loon op zand woont, dan kom ik van haar uit, zelf woon ik in den bosch ;) groeten thijs

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 3:36 pm 
 Profile

Martijn Waegemakers, 's-Hertogenbosch (wil best af en toe naar Tilburg komen)

Ik speel met / kan opstellen:

Axis:
Panzerkompanie (Panzer IV H of Panther)
Schwere Panzerkompanie (Tigers)
SS-Panzergrenadiere (Niederlande) - gebruik ik vaak ook als gewone Panzergrenadiere uit Fortress Europe of andere boeken
Battaglione Bersaglieri - Italianen en alleen voor Mid War

Allies:
2nd Household Cavalry uit Hell's Highway - Britse armoured cars

Campaigns
We zijn op dit moment in 's-Hertogenbosch bezig met een Firestorm: Market Garden campaign en dat gaat redelijk maar eigenlijk hebben we te weinig spelers (5).

Ik zal de PDF eens doorlezen maar denk dat een groots opgezette campaign niet echt loont.

gr. MW

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 4:14 pm 
 WWW  Profile

Hein Manders Lith maar speel in Den Bosch

Late War
Allies
US Airborne Company. D minus 1 en Hell's Highway. Mijn favoriet
Canadian Company. Monty's Meatgrinder (kan ook als Brits gebruikt worden :P )
US Tank Company. Cobra

Mid War
Axis
German Schützen Kompany. North-Africa. Maar deze is nog laaang niet op oorlogssterkte.

Grts
Hein

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 5:12 pm 
 Profile

Hej,

Ik ben Rens, ik speel in Den Bosch.
Ik heb late war britse para's en ik ben van plan een afrika lijst te beginnen maar ik ben er nog niet helemaal uit welke, dat wordt dus iig mid-war.

Laatst was er ook een post van een beginnende speler, ik ben zelf ook nog een beginner, mss is het leuker om in plaats van een campaign een Newbie-toernooi te houden.
1000 punten ofzo, zodat je tegen wat verschillende lijsten/mensen kan spelen, en kunnen we meteen zien hoe groot de opkomst is en hoeveel newbs er daadwerkelijk zijn.

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 6:40 pm 
 Profile

Newby-toernooi is niet zo'n slecht idee maar ik ben bang dat we dan wellicht scenery tekort gaan komen.
We kunnen in ieder geval eens inventariseren hoeveel animo er voor is. Scenery is zo gemaakt/gekocht/geleend.

Bij de weg, ben niet kapot van de campaign opzet uit de pdf die aan het begin van deze thread hangt. Het lijkt me nogal bewerkelijk alle stappen steeds met z'n allen te doorlopen en het lijkt er ook op dat ze er vanuit gaan dat je heel Europa/Afrika als kaart gebruikt.
Beetje een slechte cross tussen Diplomacy en Flames of War wat mij betreft.

MW

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 10:03 pm 
 Profile

Ik heb Duitsers - tanks/mechanised/infantery & fallschirmjäger - en Russen - (heavy)tankovy/(udarny)strelkovy. Voornamelijk Late War, maar voor zowel Russen als Duitsers voldoende opties om er een Mid War leger van op te zetten.

Speel alleen niet zo heel vaak (en alleen in Den Bosch).

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 12:27 pm 
 Profile

ja misschien hebben we te weining spelers ook daar hebben ze er 40 voor deze campaign, fijn dat er toch wat mensen spelen hopelijk gaat het ook in Tilburg beginnen, maar die zullen wel niet op het forum zitten. Hier in tilburg is er ook wat terrein geschilderd door rik dus hier hebben we ook nog wat. Ik zal op de demo dag van 4 september is vragen wie echt gaan spelen en ook willen doorgaan die zal ik er dan ook bij zetten, misschien kunnen we allemaal nog wat mensen proberen hiervoor actief te krijgen.

Zelf heb ik dus ook Britse Para's die ik als Late war Rifle company gebruik omdat ze de zelfde troepen gebruiken, alleen andere pakken ik heb nu een duizend punten lijst maar kan ook makkelijk 1500 inzetten.
en die Firestorm campaign lijkt me wel leuk, maar jammer dat ik niet vanaf het begin kon meedoen, maar als jullie nog britse para's nodig hebben van 1000 pts. niet super veel geschilderd dan kun je altijd roepen

Oja, als degene die legers niet uit fortress europe hebben maar wel late zijn dan toch een lijstje maken met Fortress europe. Misschien een beetje onduidelijk.

MVG, Freek

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]